Wegańskie trufle owsiane


Owies jest najbogatszym w składniki pokarmowe zbożem. Działa dobroczynnie przy wielu dolegliwościach, między innymi przy depresjach, gdyż wpływa na poprawę nastroju:)
Przepis powstał na podstawie kilku odmian funkcjonującego w Internecie przepisu, dlatego trudno mi podać autora.

Na około 60 trufli:
2 szklanki płatków owsianych górskich
3/4 szklanki ciepłej wody do zalania płatków
6 łyżek wody
1 czubata łyżeczka kawy rozpuszczalnej
6 łyżek cukru, najlepiej brązowego
1 opakowanie cukru waniliowego (16g)
80 g margaryny Kasia
5-6 czubatych łyżek kakao
2 łyżki rumu albo spirytusu


Płatki zalać ciepłą wodą, dokładnie wymieszać i odstawić. Rozpuścić kawę w 6 łyżkach wody, dodać oba cukry, margarynę, kakao i gotować kilka minut, cały czas mieszając. Dodać namoczone płatki i gotować, aż masa zgęstnieje, pod koniec dodać alkohol. Zaczekać, aż masa wystygnie i lepić trufelki wielkości orzechów laskowych. Część ciastek obtoczyłam w startym pierniku, resztę w pokruszonych wałkiem płatkach migdałowych. Jeśli lubicie słodsze słodkości ;), dodajcie łyżkę lub dwie łyżki cukru więcej.

Komentarze

  1. Z Kasią Ci się upieczne :D
    O zmieniłaś zdjęcie na paluchy makowe :))))
    Miałaś mi nawet mak wysyłać pamiętam! :))))
    A na jaki adres można by do Ciebie parę słów skrobnąć bo chciałabym o czymś porozmawiać, jeśli się zgodzisz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Polko,
    napisałam do Ciebie na Polkowy adres:)
    Właśnie wydawało mi się, że miałam gdzieś lepsze zdjęcie tych paluchów - ale Wy macie pamięć, dziewczyny:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasia nie jest wegańska - zawiera mono i diglicerydy kwasów tłuszczowych.
    Świetny blog, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ciszka (kiszka) kaszubska

Curry z czerwonej soczewicy

Płatki ryżowe po indyjsku na śniadanie